reklama

Krádež auta

Zdá sa to nemožné, ale je to tak. Štyrikrát nám ukradli auto. Okrem toho ešte dve totálne vykrádačky v aute, kedy zlodeji odniesli úplne všetko. Ukradnutý voz sa po každej krádeži vždy našiel spustošený a stále menej hodnotný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Naša stará, žltá Lada nám dobre slúžila niekoľko rokov, kým sa na ňu neulakomili zlodeji.

Prvá krádež nás veľmi zasiahla, aj keď sme auto kupovali už výrazne ojazdené. Policajti povedali, že keď sa niečo zistí, dajú nám vedieť. Ale muž nemohol doma čakať so založenými rukami a príliš zvýšeným adrenalínom. Sadol na bicykel a išiel hľadať po okolí. Niekto mu povedal, že videl naše auto v campingu na strome. A naozaj. Bolo tam. Chalaniská museli byť ožratí, lebo zbehli z cesty, napichli sa na strom a odrali kôru z polovice kmeňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto bolo určitú dobu pre poruchu odstavené. Ale časom sme ho zase spojazdnili. Keď doslúžilo, muž ho s ľútosťou rozobral na márne kúsky a zaniesol do zberu.

Ďalšie auto - stará, zelená Lada kombi bolo ešte lepšie ako to prvé. Slúžilo výborne. Stálo každú noc pred domom a my sme ho občas kontrolovali z okna bytu.

Raz v noci zazvonil niekto pri našich dverách. Strašne sme sa zľakli, lebo zvonček znel silno, dlho a agresívne. Vyskočila som z postele a cez kukátko som sa snažila uvidieť nočných hostí. Rozospaté oko nič nevidelo, tak som nesmelo otvorila.

Vo dverách stáli dvaja policajti a oznámili mi, že našli naše auto na prvej zákrute smerom von z mesta. Informácia sa mi zdala v tej chvíli nejasná. Ako to, že našli? Nestihli sme zistiť že bolo ukradnuté a už počúvam, že bolo nájdené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zo spálne vychádzal rozospatý muž, aby si to vypočul znovu. Pochopil okamžite a hneď aj komentoval: "Hajzli, ani vyspať sa človek nemôže."

Ja, stále rozospatá som sa zahanbila za jeho výbuch a urážku na adresu tých, kvôli ktorým sa nemôžeme vyspať. Bolo jasné, kto nás zobudil z hlbokého spánku. Ale policajti pochopili poškodeného. Ja až o krôčik neskôr, keď sa na mňa muž vyrútil s otázkou:

"Kde mám veci na oblečenie?" Pohotovo som mu začala naťahovať letné tričko, prehodené cez fotelu. V byte bola tma a tak som si nevšimla, že je moje, vyzdobené lesklými kamienkami. Keď sme rozsvietili, zaligotali sa na ňom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Čo si mi to obliekla?" - osopil sa na mňa a strhával ho zo seba. Dokonale ma to prebralo. Bol v ňom napasovaný ako vyzdobená hurka, ale nemohla som sa ani trošku zasmiať.

Naše ukradnuté auto stálo v zákrute mimo cesty opäť smer von z mesta. Asi ho ťahali za iným vozom a tam sa im zasekol volant. Bolo späť, ale nie na dlho.

Po krátkom čase sme sa znovu dočkali prekvapenia. Tento krát ho Peťo našiel na konci nášho sídliska. Vybrakované, poškodené a zase menej schopné jazdy. Z vecí, ktoré nám pomizli nás najviac mrzela kazeta Elán. Bola to jedna z tých úplne prvých nahrávok. Nevieme ich už zohnať v žiadnom obchode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Biely Volkswagen sme si zadovážili po rokoch, keď zelená, dva krát ulúpená a dva krát objavená Lada doslúžila.

Pred tromi týždňami sa muž zjavil pri mojej posteli už kompletne poobliekaný na odchod do práce a šepká mi: „Ukradli nám auto. Cestou do roboty sa zastavím na polícii."

Ani som sa nenamáhala otvoriť oči a povedala som: "Dobre Petrík." Otočila som sa na druhý bok a spala ďalej. Vôbec ma to neprebralo. Prišlo mi to také otrepané, nezaujímavé a nevzrušujúce. Aj na polícii reagovali rovnako: "Už zase vy?" - spýtali sa môjho muža. "Nájdeme vám ho!"

A našli. Stálo za kostolom. Malo poškodené zapaľovanie.

Niekoľko dní sme na ňom jazdili tak, že Peťo spájal pri štarte káble, ako zlodej z akčného filmu. Tento tridsaťdvaročný veterán by už neprešiel technickou kontrolou bez poriadnej opravy. Kúpili sme si ďalšie ojazdené autíčko. Dúfame, že nám bude slúžiť dlho. Spávame pokojne.

Ľudmila Moravčíková

Ľudmila Moravčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slzy nič neriešia. S úsmevom sa ide k métam oveľa ľahšie. Mám to overené. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu